Δύσκολες ώρες για τον Μασούτη: Τι αλλάζει στα σουπερμάρκετ


Τι αλλάζει για τον Μασούτη στη Βόρεια Ελλάδα, όπου είναι κυρίαρχος;
Την ανάσα των Νοτίων, που εποφθαλμιούν την πίτα της Βορείου Ελλάδος, αισθάνεται το τελευταίο διάστημα στην πλάτη της η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης.

Ο market leader της Βορείου Ελλάδος, – το μερίδιο του στην περιοχή ανέρχεται στο 34% και πανελλαδικά στο 12%-, που παίζει επί της ουσίας «μπάλα» μόνος του στο γήπεδο του παραδοσιακού λιανεμπορίου στο Βόρειο κομμάτι της χώρας, μετά την κατάρρευση της Μαρινόπουλος, ετοιμάζεται για τη «μητέρα των μαχών».

Και αυτό γιατί, εκτός από την Lidl, την ΑΒ Βασιλόπουλος και τα My market, που έχουν παρουσία στη Βόρειο Ελλάδα, λίαν συντόμως την εμφάνισή τους στην περιοχή θα κάνουν τρεις ακόμη αλυσίδες. Ήδη η μια εξ αυτών, η αλυσίδα Κρητικός, ανακοίνωσε τη σύναψη στρατηγικής μετοχικής συνεργασίας με την Γρηγοριάδης που δραστηριοποιείται στη Δυτική Μακεδονία.

Η δεύτερη αλυσίδα που εξετάζει το ενδεχόμενο «ανόδου» στον Βορρά είναι η Market In, η οποία έχει αποκτήσει, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, 30 καταστήματα τα οποία μίσθωνε παλαιότερα η Καρυπίδης.

Και αν οι δύο αλυσίδες, δεν συνιστούν, σύμφωνα με τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς σοβαρό κίνδυνο για τη Μασούτης, η έλευση της Σκλαβενίτης στον Βορρά, η οποία θα γίνει όταν και εφόσον ολοκληρωθεί το deal με τη Μαρινόπουλος, θα σημάνει την «κήρυξη ενός νέου πολέμου», όπως έλεγε στέλεχος του χώρου. Και αυτό γιατί με βάση το business plan η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης στην οποία θα περάσει το δίκτυο της Μαρινόπουλος, θα μπορεί να έχει την επιλογή περισσότερων προωθητικών ενεργειών στα καταστήματα της επαρχίας όπου ο όμιλος Σκλαβενίτη δε δραστηριοποιείται.

Βέβαια ο «πόλεμος τιμών” στο λιανεμπόριο τροφίμων έχει ξεσπάσει ήδη. Από το περασμένο Φθινόπωρο η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Lidl, έχουν προχωρήσει σε μείωση τιμών και σε ένταση των προσφορών, κάτι που όπως σημείωνε στο Capital.gr παράγοντας του κλάδου, θα ενταθεί το επόμενο διάστημα και θα εξαναγκάσει τους υπόλοιπους παίκτες και δη τη Μασούτης, να αλλάξουν την εμπορική τους πολιτική.

Το ισχυρό χαρτί της Μασούτης, που συμπλήρωσε πέρυσι 40 χρόνια παρουσίας στην αγορά, είναι η πιστότητα των πελατών της. Το ερώτημα είναι αν αυτό το «χαρτί” θα είναι πλέον ικανό να την διατηρήσει στον «θρόνο” της, σε μια αγορά που αναζητά όλο και πιο χαμηλές τιμές. Παράγοντες του κλάδου, υποστηρίζουν πως η αλυσίδα Μασούτης θα αναγκαστεί εκ των πραγμάτων να πιέσει τα περιθώρια κέρδους της και να θυσιάσει κερδοφορία για να παραμείνει ανταγωνιστική, αν θέλει να διατηρήσει τα σκήπτρα στην περιοχή.

Το τι θα κάνει ο Μασούτης και οι υπόλοιποι παίκτες θα φανεί το αμέσως προσεχές διάστημα. Το μόνο σίγουρο είναι πως όλοι ετοιμάζονται για την «μητέρα των μαχών» στη Βόρεια Ελλάδα, όπου θα «πέσουν κορμιά” όπως έλεγε χαρακτηριστικά παράγοντας της αγοράς, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει αν στις απώλειες θα είναι και προμηθευτές, οι οποίοι για να παραμείνουν στα δίκτυα θα δώσουν γη και ύδωρ.
loading...
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιο: