Ξεκινώντας, θα σταθώ σε μια ανάλυση που έκανε αναγνώστης για την ταχύτητα της μοιραίας Porsche που θέρισε κυριολεκτικά ότι έβρισκε μπροστά της...
15:47.47 - H μοιραία στιγμή της τραγωδίας
Όλοι είδαμε το τραγικό δυστύχημα στην εθνική οδό. Δεν θα πω ότι ήταν ατύχημα που εξελίχθηκε σε δυστύχημα, αλλά ξεκάθαρη δολοφονία. Από την είσοδο στο βίντεο μέχρι την πρόσκρουση σύμφωνα με τις αναλύσεις που έκανε αναγνώστης του tromaktiko η απόσταση είναι περίπου 42 μέτρα, και ο χρόνος που διένυσε η μοιραία Porsche 0.46 sec.
Άρα έχουμε τις εξής πρώτες σοβαρές ενδείξεις για την ταχύτητα οι οποίες είναι οι κάτωθι:
Ταχύτητα: 42/0.46 = 91.3m/sec
Αφού 1m/sec = 3.6km/h έχουμε 91.3 x 3.6 το αποτέλεσμα μας κάνει ότι το κοντέρ της μοιραίας Porsche έγραφε 328km/h.
Επειδή σαν νούμερο μας φαίνεται υπερβολικά μεγάλο, αφού μια Porsche Carrera (ακόμα και η turbo "S") των 500 ίππων σύμφωνα με τον κατασκευαστή φτάνει μάξιμουμ τα 318 χλμ./ώρα, αναλύσαμε τη δυναμική σε crash test που έγινε με ταχύτητα 200χλμ./ώρα. Το αποτέλεσμα, δείχνει ότι η σφοδρότητα με την οποία το όχημα προσκρούει στο σταθμευμένο, είναι αρκετά μικρότερης ισχύος από το χθεσινό τραγικό συμβάν.
Που καταλήγουμε;
Σε πρώτη φάση, απορρίπτουμε το γεγονός η μοιραία Porsche να κινούταν με ταχύτητα άνω των 300χλμ./ώρα, αλλά εξίσου απίθανο είναι να κινούταν και κάτω από τα 200χλμ./ώρα.
Η εκτίμησή μας είναι ότι το αυτοκίνητο είχε αναπτύξει στην ευθεία ταχύτητα περίπου 260χλμ./ώρα (ίσως και λίγο παραπάνω) και κατά τη διάρκεια της πλαγιολίσθησης και λόγω της αντίστασης του οδοστρώματος να προσέκρουσε στο παρκαρισμένο όχημα με ταχύτητα 230 έως 240χλμ./ώρα με αποτέλεσμα να βρουν ακαριαίο θάνατο 4 άνθρωποι και ένα αγέννητο παιδί.
Ενδιαφέρον όμως έχουν και όσα έγραψαν γνωστοί δημοσιογράφοι που ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά και με τον ειδικό τύπο στον τομέα αυτοκινήτου.
Τάκης Πουρναράκης
Μια ανεξέλεγκτη Porsche (911 μοντέλο 997 turbo) περιστρεφόμενη εισέρχεται στο χώρο στάθμευσης με το πλάι, τα λάστιχα να καπνίζουν και με υψηλή ταχύτητα. Ο οδηγός έχει χάσει νωρίτερα τον έλεγχο και την κατεύθυνση του οχήματος. Η Porsche περιστρέφεται χωρίς έλεγχο. Πρόκειται για ένα υπεραυτοκίνητο που έχει απόδοση περίπου 500PS.
Παρατηρώντας λοιπόν προσεκτικά το βίντεο πριν και μετά δεν υπάρχει κάποιο διερχόμενο αυτοκίνητο ο δρόμος είναι άδειος. Δύσκολα μπορεί να υποθέσει κανείς ότι χάθηκε ο έλεγχος από κάποια στραβοτιμονιά λόγω άλλου οχήματος. Ίσως μια στιγμιαία απόσπαση προσοχής, ίσως κάποιο αδέσποτο ζώο ή κάτι άλλο να ήταν η αρχή της συμφοράς. Οδηγικό λάθος; Υπερβολική ταχύτητα;
Σίγουρα πρόκειται για ακραία κατάσταση είναι εμφανές ότι το αυτοκίνητο έχει υψηλή ταχύτητα μπαίνοντας στο πάρκινγκ. Τη στιγμή της σύγκρουσης χάνουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι. Η Porsche χτυπά με το πίσω μέρος το σταθμευμένο αυτοκίνητο το οποίο προσκρούει πάνω στο κτίριο και κόβεται στα δυο. Ταυτόχρονα εκσφενδονίζεται από την Porsche το κιβώτιο ταχυτήτων και η μηχανή. Το σταθμευμένο αυτοκίνητο χτυπάει στον τοίχο και κόβεται στα δυο. Κομμάτια του εισέρχονται από την πόρτα μαζί με φλόγες και βγαίνουν από την άλλη πλευρά. Αμέσως μετά φαίνεται πανικόβλητος ενώ πετάγεται έξω ο πατέρας της οικογένειας.
Η Porsche συνεχίζει την πορεία της για λίγα μέτρα ακόμη και καταλήγει πίσω από το πάρκινγκ όπου απανθρακώνεται. Είναι σαφές ότι τη στιγμή της σύγκρουσης λόγω σφοδρότητας αναφλέγεται το καύσιμο στο ρεζερβουάρ του ενός ή και των δυο αυτοκινήτων.
Η σκηνή αποτυπώνεται και βαραίνει την ψυχή όποιου την παρακολουθεί. Είναι μια ακραία έκφανση της τύχης. Συλλυπητήρια στις οικογένειες των ανθρώπων.
Τάκης Τρακουσέλλης
Είναι ένα ακόμα δραματικό γεγονός από τα πάμπολλα που καταγράφονται στους Ελληνικούς δρόμους κάθε εβδομάδα. Δεν έχει σημασία αν ο οδηγός του φονικού οχήματος ήταν γόνος πλούσιας οικογενείας. Δεν έχει σημασία η μάρκα του αυτοκινήτου. Σημασία όμως έχει πως οι οδηγοί αυτοκινήτων 300 και 500 ίππων χειρίζονται αυτά τα όπλα που έχουν στα χέρια τους. Ναι, περί όπλων πρόκειται, τα οποία αν δεν ξέρεις να τα χειριστείς, θα σκοτώσουν εσένα και τους γύρω σου.
Εδώ είναι αυτό που έχω γράψει πολλές φορές: η συμπεριφορά μας στους δρόμους, δεν είναι κάτι προσωπικό, αλλά κοινωνικό. Η εκπαίδευσή μας, το αν οδηγούμε με κοινωνική συνείδηση (ναι υπάρχει και αυτό), το αν το αυτοκίνητό μας είναι παμπάλαιο έτοιμο να διαλυθεί, ακόμα και το αν ρυπαίνει υπερβολικά, δεν είναι κάτι που αφορά τον καθένα μας ξεχωριστά, αλλά όλους μας. Ολη την κοινωνία. Κι αν δεν μπορεί κάποιος να καταλάβει το τι είναι κοινωνικά αποδεκτό ή το τι βλάπτει, τότε θα πρέπει να έρθει η πολιτεία και να το ορίσει αυτό. Ακόμα και να το επιβάλει.
Σίγουρα, αν το αυτοκίνητο ήταν ένα Golf «τσιπωμένο» από κάποιο βελτιωτικό οίκο, απόδοσης +600 ίππων, να μην έδινε κάποιος τόσο μεγάλη βαρύτητα, αφού -εκτός τους γνώστες- λίγοι θα καταλάβαιναν για το τι ακριβώς κρύβεται κάτω από το αμάξωμα του Golf. Όμως λέγοντας «Porsche», πέρα του ότι όλοι καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για ένα γρήγορο αυτοκίνητο, βάζει και το... τσίλι στην είδηση. Επι της ουσία, δεν έχει σημασία αν ήταν Porsche ή ένα… κολοφτιαγμένο Golf. Σημασία έχει το πώς εμείς συμπεριφερόμαστε έχοντας στα χέρια μας αυτά τα όπλα.
Έχουμε την ανάλογη εκπαίδευση; Τις ανάλογες δυνατότητες (σωματικές, ακόμα και ψυχικές) να ρίξουμε ένα τέτοιο θηρίο στους δρόμους; Ολοι γνωρίζουμε ότι ο μέσος Ελληνας οδηγός δεν τις έχει, αφού η μικρή διαδικασία που περνάει στα 18 χρόνια του είναι για να μάθει να ξεπερνάει τις εξετάσεις και να πάρει το πολυπόθητο δίπλωμα οδήγησης.
Αλήθεια, όλοι εσείς που διαθέτετε ένα γρήγορο αυτοκίνητο (ακόμα και +200PS) γνωρίζετε τον χειρισμό που πρέπει να κάνετε για να αποφύγετε ένα τετακέ όταν το αυτοκίνητο υπερστρέφει (όπως συνέβη στο δυστύχημα της Ε.Ο.). Το χειρισμό στην υποστροφή;
Ξέρετε τι είναι υπερστροφή και τι υποστροφή;
Επειδή το Ελληνικό κράτος δε θέλει (γιατί μπορεί) να ορίσει μία δυναμικότερη (δε θα την ορίσω ως αυστηρότερη) διαδικασία εκπαίδευσης, κυρίως για αυτούς που έχουν στα χέρια τους τέτοια αυτοκίνητα, ας το κάνουμε από μόνοι μας. Είτε ως οδηγοί, είτε ως γονείς που έχουμε δώσει στα παιδιά μας το αυτοκίνητό μας.
Επιτέλους, ας αποκτήσουμε την παιδεία της εξέλιξης κι ας αποβάλουμε τη νοοτροπία του «τα ξέρω όλα».
loading...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιο: